Process och sourcinghjälp till kund inom Facility Management

Utmaning

Kunden behövde etablera processer och arbetssätt inom såväl ITSM som IT Sourcing och IT Vendor Management.  Därtill fanns ett behov av att temporärt fylla en vakans som chef för IT Sourcing och Vendor Management.

Cartina

Cartina kunde hjälpa kunden med både vakansen och processarbetet. Med hänsyn till kundens situation, miljöer och möjligheter så designades, dokumenterades och etablerades processer och verktyg inom såväl IT Sourcing, IT Vendor Management samt utvalda ITSM processer. Genom att vara nyfikna, omtänksamma och att ta ansvar lyckades Cartinas representanter få förståelse för vad som behövde åstadkommas, hur man kunde göra detta och även att driva igenom det.

Chefsvakansen innebar, förutom att leda arbetet och driva området, även att Cartinas representant var delaktig i rekryteringsprocessen för att få in en anställd medarbetare på rollen.

Resultat

Processerna som etablerades ledde till tidsbesparingar för kunden samt en ökad förståelse och insikt i processerna och de områden som Cartina hjälpt kunden med. Såväl CIO som andra ledare och medarbetare var mycket nöjda med Cartinas insats.